Papildai sportui: ką rinktis po treniruotės

Paskelbta 2013-10-17

  • Papildai sportui: ką rinktis po treniruotės

Papildai sportui - ką rinktis po treniruotės?

Manau visi pritars, kad vienas iš svarbesnių momentu - papildai sportui ir maistinės medžiagos po sunkios treniruotės, kai mūsų kūnas būna pavarges, išsekintas ir raumenynas tiesiog viska savinasi kaip alkanas šuo. O žinot kas blogiausia? Dadžioji dalis atletų nuolat galvoja kaip padaryti sunkesnę, intensyvesnę treniruotę sporto salėje, kaip paįvairinti treniruotę, tačiau maža dalis pagalvoja kaip subalansuoti viską, kad kūnas ir raumenynas atsitatytų maksimaliai ir turėtu salygas augti. 

Baltymai

Aukščiausios kokybės baltymai - išrūgų (whey) proteinas. Trijų skirtingų formų: izoliatas, koncentratas, ir hidrolizuoti baltymai. Kuo jie skiriasi ir apie biologinę vertę plačiau skaitykite čia. Įvairūs papildai sportui aprūpina įvairiomis medžiagomis, o kuom aprūpina whey proteinas? Išrūgose gausu leucino, tai amino rūgštis, kuri padidina ląstelių gebėjima sintetinti baltymus. Todėl rekomenduojame iš karto po treniruotės kūnui suteikti nors 3 - 4 g leucino. (Leucino gausu BCAA amino rūgštyse). Optimaliausia - iš karto po treniruotės išgerti hidrolizuotų išrūgų baltymų ar išrūgų izoliatą, kad kūnas greitai pasisavintu reikalingus baltymus.

Angliavandeniai

Iš karto po treniruotės angliavandeniai geriausias dalykas ištvermės sportininkams,kuriems reikia papildyti glikogeno atsargas ir sportininkams, kurie turi problemų su glikogeno lygiu. Svarbu: jeigu lieknėjate turite pamiršti angliavandenius po kardio treniruotės nors valandai! Vieni iš populiariausių papildų sportui - įvairūs angliavandeniniai kokteiliai, kuriuose gausu ne tik angliavandenių, tačiau ir baltymų, kitų medžiagų reikalingų atsistatymui, augimui. Svarbu teisingai apskaičiuoti reikalingą kiekį. Geriant angliavandeninį kokteilį iš karto po treniruotės, jeigu kūnui pateiksite perdaug maistinių medžiagų - jis jas konvertuos į riebalus. Mūsų rekomendacija, jeigu jūsų treniruotės intensyvios ir varginančios ieškokite gainerio 4:1 angliavandenių:baltymų santikiu. (120 g angliavandenių, 30 g baltymų). Šis variantas padės maksimaliai Jums atsistatyti po krūvio. Jeigu esate jėgos atletas, reikėtu rinktis 2:1 santyki. (60 g angliavandenių, 30 g baltymų). Viena iš priežaščių - jėgos sportas reikalauja mažiau energijos, todėl didesnis kiekis angliavandenių tiesiog būtu konvertuotas į riebalus. 

Papildai sportui

Glutaminas ir šakotosios grandinės amino rūgštys - BCAA

Ne paslaptis, kad glutaminas tai viena iš amino rūgščių, kurios randame daugiausiai raumenyne, tačiau ji gali būti išeikvota per intensyvias treniruotes! Todėl 5-15 g glutamino iš karto po treniruotės, kaip vanduo dykumoje. Šį papildą sportui vertinčiau kiek mažiau žinomą, tačiau itin svarbų.

BCAA amino rūgštis - rekomenduojame vartoti valandą prieš ir iš karto po treniruotės. Galite rasti nemažai pasiūlymų, kai BCAA siūlo jau kartu su glutaminu ir nereikia pirktis atskirai, tačiau būtinai persižiurėkite sudėtyje esančius kiekius. Šias šakotosios grandines amino rūgštis sudaro Leucinas, Valinas ir izo-leucinas. Šios medžiagos atsakingos už liesos raumenų masės auginimą ir saugojima, kad esant sunkioms ir intensyvioms treniruotėms apsaugotu nuo irimo. Šios medžiagos nėra gaminamos organizme, todėl vienas iš būdu surinkti reikiamą kiekį - papildai sportui

Vitaminas C ir B6

Vitaminas C - tikrai galingas antioksidantas mūsų organizmui. Jis sumažina kartozolio lygi, slopina streso hormoną, kuris gali sukelti disbalansą jūsų hormonose (anaboliniose) ir kalbant apie cukraus kiekį. Vitaminas C itin svarbus tiek fitnesui, tiek jėgos sporte, tiek ištvermės sporte. Rekomenduoju iš karto po treniruotės 1000 mg vitamino C.

Vitaminas B6 - padeda organizmui sintetinti baltymus, todėl esant didesniam baltymų kiekiui, turi būti ir vitamino B didesnis kiekis. Rekomenduoju suvartoti po treniruotės 100 mcg vitamino B.

Papildai sportui - tikrai galinga priemonė pasiekti rezultatų greičiau, padidinti jėgas, priaugti raumenų masės ar padidinti ištvermę, tačiau turime rinktis atsakingai ir vartoti reikiamu metu. Dažnas skundžiasi, kad negauna reikiamo efekto, o išleidžia nemažą sumą pinigų. Šiame straipsnyje norėjome pabrėžti ne tik reikalingiausius papildus sportui po treniruotės, tačiau ir jų dozavimą. 

Visa portale esanti medžiaga priklauso MB “Sportas - sveikata, jeigu nenurodyta kitaip. Draudžiama ją platinti kitose internetiniuose tinklalapiuose be išankstinio MB “Sportas - sveikata” sutikimo. Cituojant būtina aiški nuoroda į “www.SPORTASSVEIKATA.LT” kaip informacijos šaltinį.

Komentarai

Kolkas klientų komentarų dar nėra..

Komentuoti