Kodėl būtina valgyti daržoves ir vaisius?

Paskelbta 2014-07-17

  • Kodėl būtina valgyti daržoves ir vaisius?

Kodėl būtina valgyti daržoves ir vaisius?   

Prisimeni? Sėdi prie stalo ir mama sako: "dabar turi suvalgyti visas savo daržoves, jos yra tau sveika". Ir mama buvo teisi! Bėgant metams, progresuojant moksliniams tyrimams, mes vis daugiau mokomės ir sužinom apie vaisių ir daržovių naudą mūsų sveikatai. Tai galioja visiems, bet ypač sportininkams!


Vaisiai ir daržovės, kartu su neskaldytais grūdais, riešutais ir ankštinėmis kultūromis, turi vertingų maistinių medžiagų, vadinamų fitochemikalais. Fito (reiškia augalų) chemikalai yra natūralios cheminės medžiagos, kurios yra susijusios su vėžio, širdies ligų, diabeto ir aukšto kraujo spaudimo prevencija. Sportininkai patenka į didesnę rizikos grupę, šių ligų, dėl proceso vadinamo oksidacija. Deguonis, žinoma, yra labai svarbus mūsų gyvenime, bet mažas procentas jo gali tapti kenksmingas, kadangi jis virsta laisvaisiais radikalais. Laisvieji radikalai yra labai nestabilūs. Kadangi šie laisvieji radikalai bando stabilizuoti save, tai padaro žalą ląstelėms ir molekulinėms struktūros. Ši žala yra vadinamas oksidacija. Kai atsiranda oksidacija, ląstelės praranda savo apsauginę membraną, tad mūsų kūnams atsiranda rizika susirgti.

Tad kodėl sportininkai turi didesnę riziką susirgti, Jūs klausiate?  Puikus klausimas! Pagalvokite apie savo paskutinę trenitruotę, kalbu tiek apie kardio, tiek apie bet kokį kitą sportą. Prisimeni, pradžioje kvėpuoti yra sunkiau, nei įprastai? Gylesnis kvėpavimas priverčia jus įkvėpti daugiau deguonies, kad padidinti plaučių talpą. Tai yra treniruotės tikslas, tiesa? Teisingai! Tačiau, kartu su treniruotės nauda, dalis deguonies vistiek yra pakeičiama į tuos bjaurius laisvuosius radikalus ... Tiesioginis rezultatas, kurį galite matyti (jausti) yra uždegimas (raumenų skausmas, sąnarių skausmas, ir t.t.)! Uždegimas yra oksidacijos rezultatas, žala jūsų ląstelėse. Taigi, ką sportininkas turi daryti? Paprasta - valgykite daugiau vaisių, daržovių, neskaldytų grūdų, riešutų ir ankštinių daržovių!

Vaisiai, daržovės, nesmulkinti grūdai, riešutai ir ankštinės kultūros yra antioksidantai. Antioksidantai yra laisvųjų radikalų naikintojai - molekulės, kurios stabilizuoja laisvuosius radikalus. Tai yra labai geras dalykas! Kitas klausimas yra, kiek mums reikia suvartoti antioksidantų šaltinių? Rekomenduojama yra: 4-5 vaisiai, 4-5 daržovės ir 11-13 (ar daugiau) porcijos (1 porcija apie 50g) nesmulkintų grūdų per visą dieną. Pridėkite riešutus ir ankštinias kultūras subalansuotam maisto planui. Dienomis, kai yra sunkesnės treniruotės, suvalgykite keletu vaisių ir daržovių daugiau, iš karto po treniruotės! Kokios rūšies? Valgykite visų spalvų vaivorykštę. Skirtingos spalvos vaisiai ir daržovės, kartu su vitaminais ir mineralais, prisideda prie prevencinių savybių. Taigi, įvairovė yra pagrindinis raktas ...

 

Pupelės, mėlynės, brokoliai, avižos, apelsinai, moliūgai, sojos, špinatai, pomidorai, riešutai ir graikiniai riešutai (kartu su lašiša, kalakutiena, arbata ir jogurtu). Tai yra puikūs maisto produktai, taip pat ir antioksidantai, kuriuos reikia valgyti kiek įmanoma dažniau, bet nepašalinant kitų maisto produktų.
Mano iššūkis Jums yra valgyti daug įvairių spalvų ir rūšių vaisių ir daržovių!


Remtasi šaltiniu: nourishyourlife.com. Visa portale esanti medžiaga priklauso MB “Laisvalaikis visiems", jeigu nenurodyta kitaip. Draudžiama ją platinti kitose internetiniuose tinklalapiuose be išankstinio MB “Laisvalaikis visiems” sutikimo. Cituojant būtina aiški nuoroda į “www.SPORTASSVEIKATA.LT” kaip informacijos šaltinį.



Komentarai

Kolkas klientų komentarų dar nėra..

Komentuoti