Izotoniniai gėrimai: kokia nauda ir įtaka sveikatai

Paskelbta 2013-10-18

  • Izotoniniai gėrimai: kokia nauda ir įtaka sveikatai

Izotoniniai gėrimai: įtaka kūnui ir sveikatai...

Pradėkime nuo to, kad sportiniai gėrimai klasifikuojami i tris skirtingus tipus: izotoniniai gėrimai treniruočių metu, hipotoniniai gėrimai ir hipertoniniai. Izotoniniai gėrimai turi 6-8% ir net daugiau angliavandenių įskaitant ir gliukozę. Tai suteikia itin greitos energijos treniruočių metu. Taip pat sudėtyje gausu elektrolitų, kitokios formos gliukozės kaip maltodekstrinas. Svarbiausia izotoninių gėrimų funkcija - tai greita energija ir gebėjimas išlaikyti skysčių pusiausvyrą organizme. Todėl šis papildas sportui yra toks populiarus tarp bėgikų ir kitų ištvermės sportininkų. 

Elektrolitai

Elektrolitai - tai esminiai mineralai, kurie padeda išlaikyti pagrindine rūgščių-šarmų pusiausvyrą jūsų organizmo ląstelėse - natrio, kalio, kalcio, magnio, chlorido, vandenio karbonato, fosfato ir sulfato. Atlikti tyrimai ir bandymai įrodė, kad sportininkai, kurie vartoja tam tikrus gėrimus su elektrolitais sugebėjo išsaugoti savo organizme daugiau natrio, magnio, ir kalcio. Jų kūnas vartojant izotoninius gėrimus kompensavo daugiau prakaitavimo nuostolių, nei sportininkų, kurie nevartojo. Taip nerizikuosite savo sveikata!

Gliukozė

Angliavandenių glikogenas, kuris konvertuojamas į gliukozę ir saugomas kepenyse, raumenyse reikalauja mažiau deguonies, kad būtu sudegintas kaip "kuras" mūsų kūnui, skirtingai nei baltymai ar riebalai. Įprastai, pas sportuojantį vyrą saugoma 90 g kepenyse ir 400 g raumenyse. Esant sunkiam fiziniam krūviui sukaupti angliavandeniai eikvojami itin greitai - 3,4 g per minutę, kas matematiškai jau įrodo, kad kūno rezervus galite išeikvoti per vieną sunkią treniruotę. O jeigu atsargų taip greitai neatstatysite ir vėl sunki fizinė treniruotė? Taip prieiname prie nuovargio ir išsekimo, sveikatos sutrikimų. Kūnui atsitatyti reikia nuo 24 iki 48 h, tačiau vartojant izotoninius gėrimus ir kūnui suteikiant papildomos gliukozės treniruočių metu - glikogeno atsargos atstatomos daug greičiau.

Hidratacija 

Atrodo protingiausia - išgerti didesnį kiekį vandens esam intensyviam fiziniam krūviui ir užtenka, tačiau tikrai ne. Prakaituojant, didelis kiekis vandens ant tuščio skrandžio ne tik prives prie prastos savijautos, tačiau ir neužkirs kelio dehidratacijai. Vartojant izotoninius gėrimus mūsų organizmas gauna ir didesnį angliavandenių kiekį, kas reiškia, kas skrandyje gėrimas užsilaiko ilgiau nei paprastas vanduo ir skatina skysčių sulaikymą. Tai itin naudinga izotoninių gėrimų savybė sveikatai!

Ištvermė

Edinburgo universitete, 1990 m. buvo atliktas tyrimas dėl izotoninių gėrimų naudos ištvermei. Rezultatai tikrai stulbinantys. Sportininkai, kurie vartojo izotoninius gėrimus fizinio krūvio metu galėjo išlaikyti net 24 % ilgiau aukšto intensyvumo treniruotę, nei sportininkai, kurie nevartojo. 

Tai esminiai izotoninio gėrimo pliusai sveikatai! Tačiau, rinkoje gausu ir izotoninių gėrimų praturtintu karnitinu ar COFQ10, kas papildomai prideda savo vertę šiam gėrimui. Sportuokite sveikai ir užtikrintai.

Šaltinis: livestrong.com. Visa portale esanti medžiaga priklauso MB “Sportas - sveikata, jeigu nenurodyta kitaip. Draudžiama ją platinti kitose internetiniuose tinklalapiuose be išankstinio MB “Sportas - sveikata” sutikimo. Cituojant būtina aiški nuoroda į “www.SPORTASSVEIKATA.LT” kaip informacijos šaltinį.

Komentarai

Kolkas klientų komentarų dar nėra..

Komentuoti