Kodėl svarbus atsipalaidavimas esant nugaros skausmams?

Paskelbta 2013-10-16

  • Kodėl svarbus atsipalaidavimas esant nugaros skausmams?

Kaip susijusi sveikata ir atsipalaidavimas esant nugaros skausmams?

Stuburas ir aplink jį raumenys yra ne tik mūsų anatominė atrama, jie taip pat glaudžiai susiję su mūsų dvasine pusiausvyra, gera nuotaika, sveikata ir nesėkmėmis. Daugelis iš mūsų sunkiomis gyvenimo aplinkybėmis nepajėgia išlaikyti pusiausvyros. Paprastai yra normalu, kad baimės ar sielvaro apimtas žmogus yra liūdnas ar nusiminęs. Tačiau stiprios valios, drausmingi žmonės pajėgia ir itin sunkiomis aplinkybėmis susitvardyti iš išlaikyti pusiausvyrą.

Ne vienas įsitikino, kaip modernus laikmetis veikia mūsų nuotaiką, nelengvas situacijas ir kaip reikia įtempti nugaros raumenis norint susitvardyti. Pakumpusi laikysena, nudelbtas žvilgsnis dar kartą rodo ilgai kankinantį sielvartą ir rūpestį. Nuolatinė baimė ir pažeminimas taip pat verčia žmogų susigūžti, susikūprinti ir įtempti nugaros bei sprando raumenis, taip žinoma prieiname prie sveikatos sutrikimų.

Mūsų kūno laikysena kaip ir vidinė būseną patiria nedviprasmišką spaudimą. Tačiau dažniausiai mes nekreipiame dėmesio ar tiesiog nenorime tikėti nugaros siunčiamais signalais, kol nepasireiškia ydingos laikysenos požymiai: skausmai, gėla, lumbago ir kt. Kai šie požymiai labai sustiprėja, mes tarsi "atsikvošėjame" ir skubame pas gydytoją, kad suleistų vaistų ar paskirtų masažą, tepalų, ieškomes maisto papildų. Po injekcijos raumenys gana greitai atsipalaiduoja, masažuojant ar gulint lovoje tai užtrunka ilgiau, kol sustingę kaip virvės įtempti raumenys vėl atsipalaiduoja. Tačiau ši terapija dažniausiai tik fiziškai atpalaiduoja. Skubaus poilsio reikia ne tik mūsų kūnui, bet ir sielai, kad pašalintume tai, kas sukelia įtampą. Todėl reikėtų kartkartėmis pasitikrinti sveikatą, norus ir tikslus, o svarbiausia - fizines ir dvasines galias. 

Sveikata ir poilsis

Yra daug atsipalaidavimo būdų: tai ne tik pakankamas miegas, bet ir pasivaikščiojimai gamtoje, skaitymas, piešimas, muzika, teatras ar koncertas, atostogos malonaus klimato šalyse ir laisvalaikio pomėgiai. Jie leidžia pailsėti ir užmiršti nuolatinį stresą, pagerinti sveikatą. Taip pat būtina taikyti ir tikslingus metodus, kurie padeda pašalinti fizinius ir dvasinius įtampos procesus. Normalioje būklėje mūsų raumenys nebūna įsitempę, jie tik turi būti pasiruošę reaguoti. Tokiai normaliai būsenai palaikyti reikia specialių atsipalaidavimo pratimų. Tuo pačiu metu numalšinami ar net visai pašalinami fiziniai ir dvasiniai negalavimai, įtampos būsena. Tai ypač svarbu asmenims su nugaros negalėmis. 

Šaltinis: "Nugaros skausmai" , Karina Šut. Visa portale esanti medžiaga priklauso MB “Sportas - sveikata, jeigu nenurodyta kitaip. Draudžiama ją platinti kitose internetiniuose tinklalapiuose be išankstinio MB “Sportas - sveikata” sutikimo. Cituojant būtina aiški nuoroda į “www.SPORTASSVEIKATA.LT” kaip informacijos šaltinį.

Komentarai

Kolkas klientų komentarų dar nėra..

Komentuoti