Visa informacija apie proteiną

Paskelbta 2013-08-22

  • Visa informacija apie proteiną

Kartu su angliavandeniais ir riebalais, baltymai yra vienas iš trijų pagrindinių maisto klasifikatorių (makroelementų). Baltymai randami daugelyje maisto produktų, kaip mėsa, žuvis, kiaušiniai, pieno produktai ir kita... Pagrindinis baltymus principas - skilimas į amino rūgštis, kas užtikriną maksimalų kūno atsistatymą ir augimą. Drąsiai galiu teigti, kad tai vienas iš pagrindinių maisto papildų tiek lieknėjant, tiek norint priaugti raumenų masės. 

Baltymų privalumai

Baltymai stato, prižiūri ir atstato raumenų masę. Baltymai turi ne tik didžiulę naudą iš sporto pusės, nuo jų priklauso mūsų kraujo ląstelių būklė, pagrindiniai fermentai, baltymai padeda sustiprinti imuninę sistemą ir apsisaugoti nuo tokių ligų kaip osteoporozė!

Trūkumai

Siekiant išgauti teigiamas proteino savybės t.y priaugti raumenų masės, užtikrinti puikią savijautą, baltymai turi būti naudojami su atitinkamu kiekiu angliavandenių ir riebalų. Priešingu atveju, jūs aukštos biologinės vertės baltymus tiesiog paversite kaip energijos šaltinį. Norint pasiekti maksimalių rezultatų Jums padės maistinių medžiagų skaičiuoklė ir tinkamas krūvio įvertinimas. Nežinote nuo ko pradėti? Info@SportasSveikata.Lt , drąsiai galite kreiptis! Taip pat, jeigu vengiate sočiųjų riebalų, tai Jums netiks jautienos  baltymai...

Baltymai (proteinas) 

Baltymų šaltinis

Pateikiame trumpą orentacinį sąrašą: augalinių ir gyvulinių baltymų šaltinis. 

 GYVULINĖS KILMĖS BALTYMAI:

   - Žuvis: Kalmarai, menkės, ančiuviniai, plekšnės, otas, skumbrė, lašiša, sardinės, kardžuvė, tunas savose sultyse.

   - Moliuskai, vėžiagyviai: Moliuskai/midijos, krabai, omarai, austrės, krevetės.

   - Paukštiena ir kita mėsa: Paukštiena, kalakutiena, liesa jautiena, neriebus kumpis, liesa kiaulienos nugarinė, elniena.

   - Pieno produktai: Pienas, varškė, jogurtas, sūris.

   - Kiaušiniai 

   - Proteinas:
 hidrolizuoti išrūgų baltymai, išrūgų izoliatas, kazeinas ir kt...

AUGALINĖS KILMĖS BALTYMAI:

   - Ankštiniai: Pupelės, žirniai, soja.

   - Daržovės

   - Grūdai

   - Javai

   - Riešutai ir sėklos

Maisto papildai - proteinas

Išrūgų baltymai susideda iš galybes amino rūgščių, kuriuos stiprina imuninę sistemą ir skatina bendrą gerą savijautą. Išrūgų baltymai (whey proteinas) - tai itin aukštos biologinės vertės baltymai. Pardavinėjami miltų formą ir maišomi su vandeniu ar liesu pienu. 

Kodėl proteino kokteilis toks vertingas? Išrūgų baltymai - greitai pasisavinami, todėl tai puikus baltymų šaltinis po treniruotės. Daugelis išrūgų proteinų (whey proteinai) maišomi su kitokio tipo baltymais, kaip kazeinas. Tai užtikriną lėtą pasisavinimą, tačiau šiomis dienomis jau sukurta įvairių baltymų miksų, kuriuos skaido net iki dešimties valandų. Ar įsivaizduojate, vos vienas kokteilis ir jūsų kūnas bus aprūpinamas amino rūgštimis visą dieną? 

Baltyminis proteino kokteilis padės jums itin greitai atsistatyti po treniruotės, apsaugos raumenų masę nuo anti katabolizmo procesų, padės priaugti raumenų masės ar pašalinti nereikalingus riebalus. Kokybiški proteinai pasižymi itin mažu kiekiu riebalų ir cukraus, todėl tai tinkamas baltymų šaltinis norint subalansuoti mitybą.

Whey proteinas ar kazeinas?

Tai du populiariausi baltymai tarp maisto papildų. Daugelis produktų sudaryti iš išrūgų baltymų (whey) ar kazeino, arba abiejų baltymų mišinys. Pagrindinis skirtumas tarp šių dviejų baltymų - absorbcijos greitis.

   - Išrūgų baltymai (whey proteinas): Priklausomai nuo formos (izoliatas, hidrolizatas, koncentratas), tačiau tai greičiausiai pasisavinama baltymų forma. Pasižymi itin aukšta kokybe, grynumu (mažas kiekis laktozės, riebalų). Whey proteinas pagerina baltymų sintezę iš karto po treniruotės.

   - Kazeinas: tai ilgas absorbuojami baltymai. Tačiau itin naudingas baltymas, nes ilga laiką teikia kūnui amino rūgštis, padeda išvengti raumenų baltymų degradacijos (apsaugo nuo irimo).

Koks proteino tipas Jums geriausias - priklauso nuo jūsų kūno ir tikslo. 

Proteino kokybė

Taip paprastai pasakius, kalbant apie gyvulinės kilmės baltymus, tai: ko mažiau kojų, to geresnis baltymas. 

   - Žuvis: tai nepaprastai sveikas baltymų šaltinis. Žuvis mūsų kūnui suteikia ne tik baltymų, tačiau ir omega 3 ir omega 6 riebalų rūgščių, kurios skatina širdies ir kraujagyslių geresnį funkcionavimą, aprūpina raumenų masę riebalų rūgštimis, padeda pašalinti nereikalingus riebalus iš kūno. 
   - Vištiena: taip pat puikus baltymu šaltinis pagal kokybe.
   - Mėsa iš keturkojų būtybių, taip pat gali būti naudinga, tačiau reikia pasirinkti liesą baltymą. Raudona mėsa iš tikrųjų turi daug neigiamų savybių, tačiau, jeigu jūs pasirinksite liesą raudoną mėsą, gausite itin daug vertingų maistinių medžiagų , kaip geležis ar fosforas.

TAI NAUDINGA:

   - 100 g vištienos krūtinėles turi 23 g baltymų
   - 100 g kalakutienos krūtinėle turi 17 g baltymų
   - 100 g šernienos turi 28 g baltymų
   - 100 g Kiaulienios išpjova turi 21 g baltymų 
   - 100 g jautienos krūtinėle liesa turi 20 g baltymų

Straipsnio šaltinis: http://www.coreperformance.com/knowledge/nutritio. Visa portale esanti medžiaga priklauso MB “Sportas - sveikata, jeigu nenurodyta kitaip. Draudžiama ją platinti kitose internetiniuose tinklalapiuose be išankstinio MB “Sportas - sveikata” sutikimo. Cituojant būtina aiški nuoroda į “www.SPORTASSVEIKATA.LT” kaip informacijos šaltinį.

Komentarai

Kolkas klientų komentarų dar nėra..

Komentuoti