Osteoporozė - kas tai?

Paskelbta 2013-08-22

OSTEOPOROZĖ – GRĖSMINGA LIGA..

Jau grimų pasakos „Jonukas ir Gretutė“ senąją raganą kamavo sunki kaulų nykimo liga – tai ospteoporozė, kuri raganą surietė į kuprą.

Slankstelio nykimo požymiai gerai matyti rentgeno nuotraukoje: jo kūno struktūra atrodo plaušėta ir tarsi permatoma. Kaulų retėjimas senstant yra normalus reiškinys, tačiau, moterų ligų gydytojai žino, kad daugumai pacienčių po klimakterinio periodo prasideda osteoporozė... Tai vyksta, dėl to, kad po klimakso kaulams ima stigti tam tikrų hormonų, tačiau, blogiausia, kad tai ne vienintelė priežastis. Vis daugiau žmonių sulaukia senyvo amžiaus, todėl gausėja ir osteoporozės atvejų.

 Osteoporozė ir patarimai

Mūsų kauluose, kaip ir kituose organuose, nuolat vyksta irimo ir atsistatymo procesai: susidevėjusią kaulinę substanciją pakeičia nauja. Tačiau, ilgainiui kaulo audinys vis labiau nyksta.

Svarbus vaidmuo kaupiant kaulų statybai reikalingas medžiagas, ypač kalcį, tenka žarnynui (jame iš maisto šios medžiagos rezorbuojamos), inkstams (jas filtruoti) ir kraujui (transportuoja). Kaulų statybinės ląstelės tik tada gali gerai dirbti, kai suderinti visi statybiniai mechanizmai ir visos reikalingos medžiagos patiekiamos laiku ir pakankamo kiekio. Pritrūkus nors vienos medžiagos – kaulo baltymų gamybai reikia beveik 20 įvairių amino rūgščių  - ar pateikiant blogos kokybės medžiagas, darbas „didžiojoje kaulų statybos aikštelėje“ sustos... Tuo tarpu, kaulų irimo ląstelės ramiai tęsia savo neigiamą darbą – kaulo audinys be atvangos nyksta. Jei tai vyksta neilgai, viskas praeina be pėdsakų, nes organizmas pajėgia vėl atsitatyti deficitą. Jei neigiamas balansas užtrunka ilgiau – prasideda osteoporozė.

Kokios maistinės medžiagos svarbiausios norint užkirsti kelią kaulo audinio nykimui? Privalo būti vertinga ir subalansuota mityba. Iš mitybos privalome surinkti tinkamą kiekį kalcio, baltymų, D vitamino ir kitų mineralų. Žmogus privalo gauti vitamingą maistą su kokybiškais baltymais. Taip pat svarbus faktas – normaliai veikiantis žarnynas.

Tai įdomu ir naudinga:

   - Valgykite dažnai ir mažesniom porcijom (žarnynas geriau įsisavina medžiagas).

   - Ypač daug baltymų ir mineralų yra: piene, pieno produktose, žuvyje, kaiušiniuose.

   - Puse litro pieno arba 3,4 indeliai jogurto žmogui suteikia pusė kalcio paros kiekio ir gausybė riebalus tirpinančių A, D ir E vitaminų.

   - Fizinis aktyvumas – tai vienintelis būdas išvengti sunkių osteoporozės formų (nugaros skausmų, sąnarių problemų)

 Straipsnio šaltinis: Prof. med. dr Heinrichas Hesas, Klausas Ėderis, Hansas Jurgenas Montagas, Karina Šut - "Nugaros skausmai". 21,22 p. Visa portale esanti medžiaga priklauso MB “Sportas - sveikata, jeigu nenurodyta kitaip. Draudžiama ją platinti kitose internetiniuose tinklalapiuose be išankstinio MB “Sportas - sveikata” sutikimo. Cituojant būtina aiški nuoroda į “www.SPORTASSVEIKATA.LT” kaip informacijos šaltinį.

Komentarai

Kolkas klientų komentarų dar nėra..

Komentuoti