Maistinių skaidulų šaltiniai

Paskelbta 2013-06-05

  • Maistinių skaidulų šaltiniai

Maistinės skaidulos - geresnė sveikata

Ar kada susimąstėte, kiek surenkate maistinių skaidulų? Ir apskritai kodėl jas vertas surinkti? Šiame straipsnyje aptarsime maistinių skaidulų naudą ir pagrindinius maistinius šaltinius. Maiste esantis didelis skaidulų kiekis padės Jums reguliuoti cukraus kiekį kraujyje, jaustis žvaliau visą dieną, padeda sumažinti cholesterolio kiekį kraujyje ir padeda kontroliuoti svorį! Didesnis kiekis maistinių skaidulų - pagerinta sveikata, mažesnis cholesterolis ir geresnė savijauta. Ir taip... dar ne viskas... Maistinės skaidulos turi įtaka virškinimo ir žarnyno sveikatai. 

Jeigu maistinės skaidulos tokios naudingos, tai gal verta pasirinkti maisto papildus, kurie padidins maistinių skaidulų kiekį? Deja, tenka paprieštarauti. Kam rinktis papildomai maisto papildą, kuris suteiks TIK maistinių skaidulų, kai galime rinktis natūralius produktus iš kurių surinksime reikiamą kiekį skaidulų ir papildomas, naudingas medžiagas sveikatai ir organizmui. 

Kriaušės

Kriaušės - vienas iš geriausių maistinių skaidulų šaltinis. Tačiau, žmogus dažniau renkasi obuolį, apelsiną, o kriaušė - dažnai pamirštas vaisius. Žinoma, pirkdami kriaušes susiduriame su problemomis - trumpas galiojimo laikas. O gal žmonės bijo kriaušių, nes nenori figūros, kriaušės formos? Juokaujame, tai tikrai naudingas  vaisius, tačiau žmonės jį renkasi rečiau...

Kriaušės kaip ir obuoliai tiekia labai daug naudingų medžiagų. Tačiau kriaušė, skirtingai nei kiti vaisiai turi daug daugiau skaidulinių medžiagų, net 6 g per vienetą, vitamino C ir kalio. Kriaušės gali pagerinti sveikata, padeda apsaugoti organizmą nuo laisvųjų radikalų poveikio, slopina uždegimą organizme.

Džiovintis slyvos 

Kokia nauda iš džiovintų slyvų klausiate? Per pastaruosius metus, net atsirado pasakymas - "Valgykite mane ir aš padėsiu Jums žengti į priekį". Slyvos mūsų kūnui suteikia ypatingai daug skaidulų, net 12 g per puodelį džiovintų slyvų. Džiovintos slyvos taip pat efektyvus ir stiprus antioksidantas ir padidina geležies įsisavinimą. Kiekvienas, kuris kenčia nuo geležies stokos turėtu pasirinkti džiovintas slyvas, kaip savo mėgstamiausia užkandį. Jeigu norite padidinti maistinių skaidulų kiekį, sveikatą ir trūksta geležies, tai idealus variantas Jums.

Pupelės

Nesvarbu kokios rūšies - baltos, raudonos, tamsios ar kitos veislės pupelės, tai draugas jūsų organizmui ir Jums! Pupelės, tai puikus kompleksinių angliavandenių šaltinis, tačiau jos artimai susėtos su baltymais, kaliu, geležim ir skaidulinėmis medžiagomis. Tamsiosios pupelės ypatingai pasižymi dideliu baltymų skaičiumi, maistinėmis skaidulomis. Daržinės pupelės - daug geležies, folio rūgšties ir daugelis kitų, naudingų mikroelementų.

Žirniai (skaldyti)

Jeigu pupelės nėra mėgstamas jūsų produktas, tai žirneliai geriausia alternatyva! Žirneliai - puikus šaltinis mangano, folio rūgšties, B grupės vitaminų, kalio, fosforo ir kitų maistinių medžiagų.

Nežinote ką pasidaryti iš žirnių? Patys paprasčiausi variantai - tiesiog išsivirti žirnelių sriubą, kuri bus naudinga tiek skrandžiui, tiek sveikatai - daug naudingų maistinių medžiagų.
Kokosas - sveikata

Kokosų miltai

Ko tokie ypatingi kokosų miltai? Didžiulis kiekis, o gal net didžiausias maistinių skaidulų, naudingųjų riebalų, baltymų. Kokosų miltai, tai puiki alternatyva tiems, kas laikosi dietos, ypač kai angliavandenių kiekis žemas. Kodėl? Nes daugelis kokosų miltų angliavandenių sudaryti iš skaidulų. Tai vienareikšmiškai geriausias pasirinkimas pagal maistingumą. Kokosų miltai taip pat geras variantas ne tik sveikatai, o ir pagerinti skoniui kepant ar gaminant.

Komentarai

Kolkas klientų komentarų dar nėra..

Komentuoti