BCAA amino rūgštys - reikalingos ar ne?

Paskelbta 2013-05-26

  • BCAA amino rūgštys - reikalingos ar ne?

BCAA amino rūgštys

Amino rūgštys - pagrindinės "statybinės" baltymų medžiagos. BCAA amino rūgštis sudaro trys ingredientai - Leucinas, isoleucinas ir valinas, tai amino rūgštys kuriuos turi specialią šakotąją struktūrą, todėl vadinamos šakotos grandinės amino rūgštys (BCAA). BCAA yra svarbios, nes yra panaudojamos metaboliniams procesams raumenyse. Visumoje, jie gali būti panaudoti kaip energijos šaltinis ar naujų baltymų gamybai. Įdomus faktas: BCAA sudaro apie trečdalį skeleto raumenų masės.

BCAA amino rūgštys - tai trys  iš aštuonių nepakeičiamų amino rūgščių (EAA). Kitaip dar įvardijamos, kaip esminės amino rūgštys. Jau žodis nepakeičiamų mums sufleruoja, kad organizmas negali susintetinti tokio tipo amino rūgščių, vadinasi privalome surinkti atitinkamą kiekį iš maisto ar kitų šaltinių.

BCAA šaltinis iš maisto: raudona mėsa, pienas.
BCAA šaltinis iš maisto papildų: išrūgų proteinas geras BCAA šaltinis ( whey proteinas )

Kodėl BCAA tokios naudingos mūsų kūnui?

Laisvos formos BCAA amino rūgštys yra akimirksniu pasisavinamos ir patenka į kraują. Tai tobulas pasirinkimas prieš, per ir po treniruotės maisto papildas. BCAA padės Jums apsisaugoti nuo raumenų masės irimo, gydimui, padės greičiau atsistatyti. Jeigu mėgstate sunkias treniruotes ar planuojate atlikt sunkią treniruotę - šios srities ekspertai vienareikšmiškai pataria naudoti BCAA amino rūgštis, kad aprūpinti organizmą energija ir užkirsti kelią raumenų irimui. Rekomenduojama suvartoti 10 - 20 g BCAA amino rūgščių prieš/per/po treniruotę norint pasiekti maksimalių rezultatų.
Musclepharm BCAA 3:1:2
Jeigu vartojate greito pasisavinimo proteiną (izoliatą), tai po treniruotės tikrai nereikėtu maišyti dvigubo užtaiso. Tiesiog suvartokite amino rūgštis prieš ir per treniruotę, o po treniruotės pasirinkite baltymini kokteilį. Dar viena esminė savybė tai, kad būnant ant dietos, kai kalorijų skaičius labai žemas, BCAA padės jums reguliuoti baltymų sintezę ir išlaikyti raumenyną, todėl keletas porcijų BCAA per dieną - naudinga ir efektyvu. 

Leucinas

Kodėl būtent išskyriau vieną medžiagą iš BCAA? Vis dažniau galime pastebėti, kad atsiranda BCAA amino rūgščių ne be įprasto 3:1:2 tipo, o 8:1:1. Asmeniškai neišbandžius tikrai nesužinosite ar toks variantas Jūsų kūnui tinka, tačiau toks naujas tipas atsirado dėl keleto priežaščių. Leucinas vienas iš pagrindinių degiklių baltymų sintezėje. Jis taip pat gali paskatinti insulino gamybą, kontroliuoti cukraus kiekį kraujyje. Renkantis BCAA rekomenduočiau atkreipti dėmesį būtent į Leucino kiekį.

Apibendrinus - BCAA vienas iš pagrindinių maisto papildų sportinikų tarpe. Ir visiškai nesvarbu koks jūsų tikslas - priaugti raumenų masės, sulieknėti ar pagerinti fizinę būklę, tai puikus pasirinkimas. Galima valgyti, treniruotis, tačiau kartais užtenka pasirinkti tinkamai maisto papildą, kaip BCAA ir gauti papildomą pranašumą.

Straipsnio autorius: Obi Obadike. Straipsnį paruošė iš išvertė www.SportasSveikata.Lt portalas. Kopijuoti be portalo sutikimo griežtai draudžiama.

Komentarai

Kolkas klientų komentarų dar nėra..

Komentuoti