Pagrindiniai maisto papildai

Paskelbta 2013-04-08

  • Pagrindiniai maisto papildai


Šiame straipsnyje supažindinsime Jus su pagrindiniais maisto papildais. Svarbiausiomis jų savybėmis bei poveikiu, rūšimis. Tikėkimes tai padės Jums apsispręsti kas tinkama, netinkama Jums ir palengvins pasirinkimą.



Proteinas ( baltymai ) - Baltymai padėdantis lengvai ir efektingai subalansuoti mityba ir papildyti ją įvairaus tipo baltymais. Surenkant baltymą mūsų kūnui lengviau atsistatyti po sunkaus fizinio krūvio...

Išrūgų baltymai – aukšta biologinė vertė, trijų formų: koncentrato, izoliato arba hidroliziato. Pasižymi greitu pasisavinimu. Idealus baltymas vartoti po treniruotės. 
Kiaušinio baltymai – Ganėtinai aukšta biologinė vertė. Pasižymi lėtesniu pasisavinimu negu išrūgos. Puikus baltymas užpildyti mitybą dienos begyje.
Kazeinas – Ganėtinai žema biologinė vertė, bet idealus mitybos užildymas prieš miegą. Lėtas pasisavinimas aprūpina mūsų raumenų masę ilgą laiką amino rūgštimis.

Amino rūgštis – Raumenų lastelių statybinė medžiaga. Energija, atsistatymas, raumenų ir jėgos prieaugis, nuotaika ir smegenų funkcionavimas yra artmai susijas su amino rūgštimis. Yra daugiau negu 23 rūšys amino rugščių, bet tik 9 aktualios mūsų organizmui, kitaip vadinamos IAA ( esminės amino rūgštis). Jos gaunamos maisto pavidalu ( liesa mėsa ir kiti produktai be riebalų ) ir papildų. Taigi sportininkams amino rūgštys suteikia patogų ir efektyvu būdą mityba papildyti reikalingais priedais. 

Kreatinas - Kreatinas tai nepakeičiama, natūrali gamtinė medžiaga, kuri yra žmogaus ir gyvunų raumenyse ir būtina energetiniai apykaitai, raumeniniam judėjimui ir žmogaus egzistencijai. Taigi ši medžiaga turi pagrindinį vaidmenį energijos produkcijoje ir raumenų susitraukime. Pastaruoju metu atletai sistemingai vartoja kreatiną kaip maisto papildą, tam kad pagerinti sportinį rezultatyvumą ir padidinti treniruočių programų intensyvumą. Vienas iš svarbiausių padarytų atradimų specelizuotoje mitybos srityje.

L - karnitinas – tai natūralus į vitaminus panašus junginys, kuris padidina ląstelių membranų pralaidumą riebiosiom rūgštims. Karnitinas padeda transportuoti šias rūgštis į mitochondrijas, kuriose jos yra panaudojamos energijai gauti. Karnitinas į žmogaus organizmą pakliūna su maistu ( mėsa bei pieno produktais ). Trumpai ir aiškiai: skatina žmogaus organizme esančius riebalus naudoti kaip energija ir taip deginti nereikalingas kolorijas.

Vitaminai ir mineralai – Papildas su kuriuo susidariame gyvenime dažniausiai. Labai plačiai pasiskirstės tiek vitaminų, tiek mineralų srityje. Vitaminai ir mineralai išleidžiami saugiomis dozėmis ir su rekomendacijomis, todėl žmogus laisvai gali pasirinkti ką vartoti. Svarbu, kad organizmas gautu pakankamai vitaminų ir mineralų. Taip pat negalima viršyti RPN (rekomenduojama paros norma). Gaunant vitaminų per daug galime susilaukti tam tikrų problemų...

Visos autorinės teisės priklauso MB "Sportas - sveikata", kopijuoti be autoriaus sutikimo griežtai draudžiama.

Komentarai

Kolkas klientų komentarų dar nėra..

Komentuoti